torsdag 2. oktober 2008


Her er noen bilder fra leiligheta jeg akkurat har flyttet inn i. Disse bildene ble tatt like etter at jeg hadde faatt moeblene i hus, saa dette er leiligheta paa sitt verste. Som dere ser saa er det en blanding mellom nytt og gammelt, det liker jeg. Jeg vet leiligheta er utrolig liten, saa det kreves litt mye fantasi siden jeg gjoere litt ''ekstra'' ut av den etterhvert.


Dette foerste bildet er fra ''spiseavdelingen'' av stua. Stolene skal byttes ut med gjennomsiktige pleksiglass-stoler etter hvert, men siden lommeboken ikke er den tykkeste i byen, faar jeg proeve aa vente litt med dem. Paa veggen bak skal jeg ha en tapet fra Designers Guild med samme bunnfarge som veggen med stort blomstermoenster i gull med litt hvitt. Tallerkenhylla til venstre skal henges opp og det samme skal en prismelampe med litt marokkansk preg over bordet. Jeg skal proeve aa ikke forhaste meg saa mye,men heller proeve aa ''bo meg inn'' i det nye hjemmet mitt.


Dette er stua med den laante sofaen. Her kommer det etterhvert hvit sofa og det nye bordet mitt med stort tinnbrett fra House Doctor. Jeg leter etter et gammelt rektangulaert sprossevindu med patina og litt avskallet maling som jeg vil ha paa veggen over sofaen. Har nemlig sett det i Rom123 og det saa utrolig stilig ut. Kan man dekorere med bilder og forskjellig i enkelte av glassene for en litt personlig touch. Til venstre skal jeg ha en hvit lack-hylle fra ikea til tv og diverse. Den har jeg litt lyst aa tapetsere utenpaa med samme tapet som i spisestuedelen. Er dere ikke enige at mediamoebler er vanskelig aa finne? Syns sjelden at man finner noe fint i den kategorien. Mulig jeg ogsaa tar meg en tur paa gjenbrukshallen. Stilig med noe gammelt man kan male.



Dette er mitt favorittmoebel. En gammel, utslitt gyngestol som har gaatt i arv i flere generasjoner. Har ikke hjerte til aa trekke den om,syns mye av sjarmen er at den er slitt og man ser sporene av god bruk etter folk man er glade i som ikke lenger er her hos oss..


Saa kom vi til det verste med hele leiligheta.. Kjoekkenet gir meg hodebry. For det foerste er det kjempestygt, det minner meg om et institusjonskjoekken og det er lite paktisk. Altfor lite skapplass for min del, har ikke plass til oppvaskmaskin en gang. Venter paa nytt,stoerre kjoeleskap. Har lurt litt paa om jeg skal bytte ut hele rukkelet, men siden jeg naa er alene og i disse finanskrisetider saa er det vel helt idiotisk av meg aa bytte ut et helt brukbart kjoekken bare fordi man ikke liker fargen... saa derfor ryker nok bare benkeplaten og saa har jeg tenkt aa male noen av overskapene med tavlemaling for aa faa et litt annet inntrykk. Det staar ogsaa et lite trancherbord paaoenskelisten min slik at jeg faar litt mer arbeidsplassog oppbevaring.


Det var litt bilder, er det noen som ser potensiale i dette lille krypinnet saa send meg kommentarer, tips, bilder, hva det maatte vaere! Det blir jeg veldig gladfor :)

Ingen kommentarer: