torsdag 23. oktober 2008

Shopping og gamle møbler.

Litt lenge siden jeg har skrevet noe nå, så her kommer litt nyinnkjøp jeg er veldig fornøyd med og bilde av en gammel sjenk jeg kjøpte på en gjenbrukshall.
Her er to telysestaker formet som lotusblomster i lilla(såklart). De er laget av capiz-skjell og jeg elsker fargene når jeg tenner lys i dem.
Her har sjenken min fått seg ny løper, fil de fer-kurv fra House Doctor med nydelig lavendel-kremmerhus, kakefat fra ikea, "falsk" hortensia og sølvkrukke fra villa collection(?). Jeg har lenge vært på leting etter lamper som er litt store, men enkle som passer inn. Så jeg har fått tak i to stk fra Kremmerhuset med lilla skjerm. Skjermen kan jeg jo bytte ut hvis jeg blir lei av den skarpe lillafargen. Siden jeg har mye i fattigmannssølv, sølvmetallic og glass-sølv så syns jeg de passet bra. Veldig billige var de også, kun 400,- pr stk, syns ikke det var så verst.



Jeg har lenge lett etter et enkelt fint brettbord. På Bohus hadde de noen superbillige til kun 300,- som virket ganske solide. Planen var å lage et sånt gammeldags bar-bord med gamle krystalkarafler, men siden jeg trengte et hjørnebord, blir det brukt til det nå. kjekt å legge blad og fjernkontroller på.

Her er en gammel sjenk på 2 meter jeg fant på en gjenbrukshall ved søppelfyllinga. Den var i lakket tre med høye, tynne ben. Jeg malte den med hvit oljemaling, tapetserte speilene med samme tapet som på ene veggen, sagde av bena og skrudde på små hvite hjul fra maxbo. Har også kjøpt krystallknotter til bestikkskuffene, men har ikke kommet så langt ennå... Men syns da den ble riktig fin. Den er super med masse oppbevaring og passer inn med resten av møblene.


Ingen kommentarer: