lørdag 6. desember 2008

Sent, men godt..

Nå er det lenge siden jeg har karret meg til å skrive et innlegg her. Men har fulgt med på alle de fantastiske fine julehjemmene i bloggene rundt om! Blir mektig imponert over hvor fint alle har det egentlig, uansett stil. Det er nok ikke bare jeg som liker å pynte til jul.
Endelig har bordet mitt kommet (3 mnd etter bestilling....), og jeg elsker det! Litt i største laget for min lille leilighet, men man venner seg til alt. Deilig adventstid og pynting til jul hører også med. Har ikke fått så mye jul inn i hjemmet enda, men det kommer etterhvert. Jeg har uansett ikke planer om en overfylt, rød jul og har bestemt meg for å ikke ha juletre i år! Så i morgen tidlig skal jeg og en venninne ut i skogen og se om vi ikke finner noen store, stødige greiner evt et lite tre, som jeg skal ha i en stor vase på gulvet. Den skal jeg pynte litt og ha på julelys. Så også en fin ide på en butikk som heter Grotten. Fantastisk butikk, forresten! Store trollhassel som man kan henge i senn fra taket og pynte litt med små julekuler. Fin morgenhimmel fra stuevinduet mitt. På tide med nye gardiner også, ser jeg....
Disse lyktene kjøpte jeg på Grotten, utrolig fint lys i dem.

Noen bilder av det lenge etterlengtede bordet mitt.



Kun hvite julestjerner kommer innenfor dørene her.

Julekulene som bare venter på ei grein å få henge på. Alt går i fattigmannsølv, lilla og dus rosa pluss en dæsj med glitter. og hvite fjær, så klart.


Adventstaken min som jeg ennå ikke har fått tid til å pynte noe særlig.


Siden jeg har hatt litt dårlig tid og lite ork til å bake noe særlig, fant jeg ut at ferdiglagede peppernøtter var en fantastisk ide. Smeltet litt kokesjokolade og dyppet i litt kokos, og vips, fint og godt julegodt. Har tenkt å ha i små norgesglass med fine sløyfer og en koselig lapp, så har man plutselig en liten, koselig julegave.



NAM!



Fant brudebildet av besteforeldrene mine, så nå har jeg bilder fra både fars-og morssiden på "alteret" mitt. I den store krukken har jeg julekalenderen min. Det er 24 flaxlodd, ett for hver dag. Så nå er det bare å skrape frem millionen.


Disse passet perfekt til bordet mitt.





Bodet mitt som er en plate i hamret tinn og understell i sort tre. Er blitt så glad i det, og kjekt at ikke alle har maken.





Jeg er litt redd for at det plutselig er blitt litt overfylt hos meg...













1 kommentar:

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Har ett igjen til 499,- skal jeg legge det av så si ifra!!
Koselig du har det!!
Ha en fin helg videre!