tirsdag 30. september 2008

Test en,to, en,to

Dette er da mitt første forsøk på en blogg. Det siste halve året har jeg blitt ganske hekta, inspirert, rørt, glad og avhengig av andre blogger og håper jeg også klarer å lage en blogg til inspirasjon for andre.

Jeg har akkurat kjøpt meg egen leilighet og bor nå for meg selv for første gang på tre år. Leiligheten føles som et blankt lerret som jeg gleder meg til å forme etter min personlige stil. Jeg er utrolig interessert i interiør men har vel kanskje ikke noen spesiell stil jeg er 100% tro mot. Jeg heller kanskje mest mot shabby chic, svensk, dansk og fransk landstil,men liker ikke at det blir altfor sukkersøtt. Så litt retro og 50, 60-talls stil er skikkelig kult. Syns ikke at alt bør være helt hvitt, så litt farger i hverdagen er bare deilig. Det viktigste er personlighet og litt originalitet så en herlig mix av det beste fra forskjellige stiler, det liker jeg.

I tillegg er min store lidenskap reise. Jeg syns det å kunne reise, oppleve andre kulturer, smake annen mat og nyte friheten med det å komme til en helt ny plass er ubetalelig. Så i januar håper jeg på å reise på en 8 måneders lang tur helt alene. Skummelt og utrolig pirrende. Da blir forhåpentligvis Sør-Amerika, Sørøst-Asia, India og kanskje noe av midt-østen tilbakelagt. Skal skrive litt mer om det etterhvert. Tips mottas med takk!

Så har vi mat da. Det er jo noe vi ikke klarer oss uten,men for meg er det en liten hobby. Å invitere gode venner på god mat og drikke er noe av det koseligste jeg vet. Å stå over gryter og boller er bare kos, nye oppskrifter er alltid velkommen her hos meg. En liten hemmelighet er at min store, lille drøm er å åpne en egen cafe/butikk som selger muffins(cupcakes) og litt diverse interiørting. En slik koselig,litt amerikansk butikk med de beste muffinsene med masse farger og smaker. Høres litt harry ut,men ser for meg en skikkelig koselig kafe med masse sjarm og hyggelig atmosfære. Synd jeg bor i en så liten by der dette mest sannsynlig aldri ville lønnet seg..

Det var litt om meg. Jeg er vel en liten livsnyter når det kommer til meste. Håper denne bloggen kommer til å følge meg en stund fremover der jeg kan samle ideer og få innspill og inspirasjon tilbake.

Ingen kommentarer: